Giv din hund en tandrensning

De fleste hunde holder tydeligt af at bide i mange forskellige ting, og netop derfor, er det vigtigt, at du husker at give din hund en tandrensning en gang i mellem. De er nemlig i risikozonen for at få forskellige bakterier i munden og efterfølgende udvikle smertefulde tandsygdomme, som kan skade din hund og dens generelle helbred. En sund mund uden smerter, sikrer således dyrets livskvalitet og bidrager til at man undgår nogle af de mange følgevirkninger en usund mund kan medføre (fx hjerteproblemer).

Hos Dyrlægehuset Farum står vores professionelle og erfarne dyrlæger altid klar til at give din hund en tandrensning, så dit kæledyrs mund kan blive sund og rask, og så risikoen for generende mundsygdomme og andre tandproblemer formindskes.

Tegn på, at din hund har brug for en tandrens

Mange hunde vil i løbet af deres levetid opleve, at de får problemer med tænderne. Det kan fx være tandsten, som er en helt almindelig og ufarlig tandsygdom, men som alligevel kræver, at du bestiller en tid til en tandrensning, så din hund kan komme af med lidelsen igen.

Derudover er der andre symptomer, som også er tegn på, at din hund bør få en tandrens:

• Dårlig ånde
  • Blister
  • Brun eller gullige belægninger eller plamager på tænderne
  • Nedsat appetit
  • Tandkødsbetændelse

Hvis du er i tvivl, anbefaler vi dog altid, at du tager kontakt til os, da bakterierne i munden kan ophobe sig og i værste tilfælde føre til alvorlige tandsygdomme eller forringe din hunds generelle helbredsmæssige tilstand.

Bestil tid til tandrensning i dag

På klinikken Dyrlægehuset Farum kan du få en billig tandrensning til din hund. Vi laver altid en effektiv, men grundig tandbehandling, hvor vi sætter tid af til, at nå det, som din hund og dens tænder har brug for. Vores klinik ligger i Farum, men vi hjælper meget gerne både i og omkring Furesø og Birkerød, så tøv ikke med at kontakte os, hvis du ønsker at booke en tid eller høre mere om dine muligheder for en tandrens af din hund. Du kan ringe til os på tlf.: +45 44 22 22 26 eller sende en mail på info@dyrlaegehusetfarum.dk, hvor vi står klar til at besvare dine spørgsmål. Alternativt kan du booke en tid gennem vores online booking system her på siden.